Med et strategiforløb får du overblik over din virksomheds potentialer og udfordringer. Og du sikrer, at du får afklaret din vision for virksomheden, og at du og din families ønsker til fremtiden tænkes ind i virksomhedens udviklingsplaner.
Disse værktøjer hjælper med afdækningen af potentialer og udfordringer i strategiforløbet
Uanset om du ønsker at udvikle et nyt produkt, eller du vil optimere din virksomhed, så er der en række værktøjer, som vi anbefaler, at du og din rådgiver anvender i strategiforløbet.
Hvis du er i gang med at udvikle et nyt produkt, bør du starte med udvidet SWOT.
Hvis du vil optimere din virksomhed, bør du og din rådgiver arbejde med værktøjerne Fraktilanalyse, Business Check og Ø90 Benchmarking i den rækkefølge og derefter udvidet SWOT.
Driftsgrensanalysen er fundamentet for Fraktilanalyse, Business Check og Ø90 Benchmarking. Om du kan nøjes med en driftsgrensanalyse, afhænger helt af dine individuelle behov.
Hvis din bedrift ikke har de store udfordringer, giver Ø90 Benchmarking et tilstrækkeligt overblik over hele virksomheden og produktionen. Har du derimod udfordringer i produktionen, kan Business Check sammen med Fraktilanalysen hjælpe dig med at udpege de konkrete problemer.
I alle tilfælde bør I afslutte strategiforløbet ved at udarbejde en risikoanalyse af din forretningsudvikling.