2. Landmand - Så viden

Profilere din bedrift og landmandslivet på de sociale medier.

 

De vigtigste råd og anbefalinger på kortet er:

  • Opret en facebookside for dit landbrug og lav opslag om det daglige liv, emner der optager dig og dine medarbejdere, bedriftens fremtid m.m.
  • Overvej at lave en lukket gruppe på Facebook som bedriftens intranet
  • Tænk over, om en twitterkonto kan bringe dig hurtigere ud med nogle af dine budskaber
  • Overvej en YouTube-kanal eller Instagram-konto – så har du muligheden for at fortælle om bedriften via fotos og videoer.

Læs Anbefaling til Facebook og Anbefaling til Twitter samt evt. anbefaling om YouTube og tjek efter, om du har tænkt på og taget handling, så du får sået det, du ønsker i det digitale landskab.

Oplysningen ”26% af de landmænd, der er på Facebook bruger det også professionelt” stammer fra undersøgelsen i Landmænd på sociale medier 2014.

De to udtalelser på kortet stammer fra henholdsvis Landmænd på sociale medier 2014 og casen Landmandsbedrifter på Facebook.

Besøg også Værktøjskassen for at finde vejledninger du kan benytte på turen ud i det digitale landskab. De mest relevante vejledninger til dette kort er:
Find din rådgiver på Facebook og opret en side for din bedrift
Faglig Profil På Facebook – lukkede grupper og administration af sider