6. Dyrk relationer

Bliv "supernetværker" på de sociale medier

De vigtigste råd og anbefalinger på kortet er:

  • Byd aktivt ind med viden og meninger i diskussionsgrupper på LinkedIn, Facebook, Erfaland m.fl.
  • Gør dig synlig – lyt, spørg, del og kommentér andres budskaber og meninger
  • Giv din erfagruppe en digital dimension: Supplér med en lukket gruppe på Facebook eller et andet medie. Forpligt hinanden til at være aktive
  • Følg med i nye måder at formidle på via blogs, YouTube, Instagram m.fl.
  • Skab troværdighed med et netværk af likes og følgere, som er aktive på dine medier

Alle anbefalingerne i Værktøjskassen er relevante når du skal tjekke efter om du har tænkt på og taget handling, så du får dyrket relationerne i det digitale landskab.

Oplysningen ”77 % af alle de landmænd, der er på Facebook, betragter mediet som et middel til faglig networking” stammer fra undersøgelsen i Landmænd på sociale medier 2014.

De to udtalelser på kortet stammer fra casene Netværksdannelse og erfaringsudveksling i 2 potens: Erfagruppe 2.0 matchen og Et videnshus på Facebook: LandboNord Kvægrådgivning. Læs også casene: En netværkshistorie: en lukket gruppe på Facebook for Svineelever og LinkedIn giver mening som fagligt netværk.

Besøg også Værktøjskassen for at finde vejledninger du kan benytte på turen ud i det digitale landskab. De mest relevante vejledninger til dette kort er:
Faglig Profil På Facebook – lukkede grupper og administration af sider 
LinkedIn for landmænd - oprette en profil på LinkedIn
Rådgiverens rolle på LinkedIn
Din guide til grupper på LinkedIn
Erfaland for landmænd