Oprettet: 20-02-2015

Værktøjskasse

I Værktøjskassen kan du skabe overblik over dine muligheder i det digitale landskab.

Du finder vejledninger til at få oprette profiler og indstillede dem så de opfylder dine behov, samt anbefalinger og god råd til, hvordan du får et højt udbytte at de sociale medier. Anbefalingerne har ofte form af en liste, som du kan bruge til at tjekke efter, om du har tænkt på og taget handling så du får sået, dyrket og høstet det du nu ønsker i det digitale landskab 

Indholdet i værktøjskassen bygger blandt andet på den viden og de erfaringer du kan finde på siderne:

Ved klik på linket i kolonne ”Overblik” får du en kort beskrivelse af det sociale medie, herunder hvordan det er anvendt i projektet.

Medie

Overblik

Vejledninger

Anbefalinger - brug af det sociale medie

 

Webinar
Webinar: Social mediestrategi i en videnvirksomhed

Webinar: Skab værdi med sociale medier

 

Se anbefaling

 

 Facebook

PDF
Find din rådgiver på Facebook og opret en side for din bedrift.
Rådgiver på Facebook
Oprette en side for dit rådgivningscenter 
Faglig Profil På Facebook – lukkede grupper og administration af sider 
Facebookside til jordbrugere med begrænset viden om landbrug

Praktiske råd ved opstart af Facebook-side 

Se anbefaling

 

Twitter

Vine

 

PDF
Følg din rådgiver på Twitter - råd, der er aktuelle her og nu
Tweets, der flyver langt
Tweet dine råd - og gør dem levende med Vine og Instagram

Se anbefaling

 

 LinkedIn

PDF
LinkedIn for landmænd - oprette en profil på LinkedIn
Rådgiverens rolle på LinkedIn
Rådgivningscentret på LinkedIn
Din guide til grupper på LinkedIn

Se anbefaling

 

WordPress

 

Se anbefaling

 

 

 Webinar

 

 

 

Slideshare

PDF
17 gode råd til dig, der skal være oplægsholder på et webinar 
Webinar i Adobe Connect - Vejledning til teknisk afvikler

 

Notat om afholdelse af webinar

Baggrund for notat

 

Yammer

PDF
Yammer, for virksomheder 

 

 

 

Erfaland

PDF
Erfaland for landmænd 

 

 

 

YouTube

Mere
Se også Videoer

Se anbefaling 

 

Pinterest

Vær opmærksom på muligheder for at indlejre widget på websteder.

Husk, at billeder fanger opmærksomheden og er nemmere at dele på de sociale medier.

 
Sidst bekræftet: 20-02-2015 Oprettet: 20-02-2015 Revideret: 20-02-2015

Forfatter

Økonomi & Virksomhedsledelse
Specialkonsulent

Dorte Marcussen

Strategi & Vækst


Af samme forfatter

Dialogværktøjet ”Vækst med bæredygtighed”
Dialogværktøjet ”Vækst med bæredygtighed” skaber og faciliterer en dialog mellem landmand og rådgivere. Værktøjet og dialog...
19.12.19
De økonomiske potentialer ved en stærk bæredygtighedsprofil
Hvad er en bæredygtighedsprofil, hvilke økonomiske potentialer er der heri samt en række anbefalinger. Det har projekt ”Væk...
19.12.19
Muligheder inden for dele- og cirkulærøkonomi, herunder potentialer og udfordringer
En landbrugsvirksomhed har mange cirkulære processer, og der er et stort potentiale for en landbrugsvirksomhed i at arbejde...
19.12.19
Erfaringer, anbefalinger og potentialer i samt kapitalisering af bæredygtige initiativer
Landmænd arbejder vidt forskelligt med bæredygtige initiativer, de motiveres forskelligt, og derfor har de forskellige erfa...
19.12.19
Definition af og viden om bæredygtighed
Her finder du viden, som giver forståelse for hvad Vækst med bæredygtighed er på en landbrugsvirksomhed og inspiration til,...
19.12.19