Feedback Form

Produktinnovation  

Oprettet: 23-02-2016

Marketingmiks

Når forretningsmodellen er fastlagt, og kunderne er defineret, skal du beslutte, hvordan du konkret vil afsætte dine produkter på markedet. De taktiske redskaber, du kan anvende, når du vil afsætte dine produkter, kaldes under ét for ”marketingmiks”.

Når marketing-indsatsen skal planlægges, bør du og din rådgiver tage højde for:

  • Produktegenskaber (design, kvalitet og sortiment)
  • Pris
  • Reklame og andre salgsfremmende foranstaltninger
  • Efterkøbsaktiviteter (produktgaranti, bytteret og service)
  • Fysisk distribution

Få indspil til, hvilke elementer du skal tage højde for i din markedsføring, og få dit eget marketingmiks vurderet.

Gå tilbage til ”Kend markedet”

Sidst bekræftet: 13-03-2017 Oprettet: 23-02-2016 Revideret: 23-02-2016

Forfatter

Økonomi & Virksomhedsledelse
Chefkonsulent

Gustaf Højriis Bock

Økologi Innovation


Af samme forfatter

Styrk idéen
Tiden er inde til at sætte endnu flere ord på din idé. Med udgangspunkt i den feedback, du fik i fasen ”Ny start”, begynder...
16.06.17
Skaf finansiering
Du og din rådgiver har tænkt i finansieringsmuligheder igennem alle faser, men i denne fase afgøres det endeligt, om du kan...
16.06.17
Beskriv organisationen
Har du og dine medarbejdere de kompetencer, der skal til, for at få optimeringen til at lykkes? Har du et overblik over all...
16.06.17
Beskriv organisationen
Har du og dine medarbejdere de kompetencer, der skal til, for at få din forretningsidé til at lykkes? Har du et overblik ov...
16.06.17
Forretning
Du har nu været igennem alle faser af forretningsudviklingen og har undersøgt din forretningsmodel til bunds. Nu er du klar...
12.04.17